Tuesday

fasa permulaan

alhamdulillah setelah dua post yang lepas saya semakin jelas(lebih baik dari sebelumnya) dengan persyaratan blog. mungkin ada kalanya saya memang syok sendiri. tidak tahu arah tuju blog serta audiens yang saya ada. dan untuk itu saya telah mensyaratkan supaya blog saya dibahagikan dalam pembentukan beberapa fasa.
saya telah memilih untuk menjadikannya sebagai tiga fasa, fasa pengenalan(taarif), pembentukan (takwin) dan tanfiz iaitu pelaksanaan.

1.taarif
  • pengenalan tentang halatuju & skop blog melalui penceritaan pengalaman
  • perkongsian tentang kisah hidup yang mana saya kira boleh di manfaatkan pembaca.
  • perkongsian dari pembaca(kalau ada )
2.takwin
  • cubaan mengulas isu-isu kecil yang mana dapat memberi manfaaat
  • kajian tentang kelemahan dan kelebihan yang ada.
  • ....dan beberapa perkara yang dirasakan perlu.
3.tanfiz
  • er..rasanya bukan sekarang saya bagitahu..
insyaAllah. semoga perancangan ini selari dengan perancangan Allah. dan sokongan dan tunjuk ajar dari akh & ukhtie sekalian amatlah diharapkan. terima kasih

p/s : terharu dengan ukwah kita. harap ianya sudah sampai fasa tanfiz

No comments: